Ofte stillede spørgsmål - QReport App:

Telefonen er løbet tør for strøm, er alle rapporterne stadig på telefonen?

Ja, QReport gemmer alle data i telefonens hukommelse, til den bliver synkroniseret.

Der er ingen mobildækning, der hvor inspektionen udføres. Virker programmet stadig?

Ja, programmet virker, selvom der ikke er et sim-kort i telefonen eller anden form for netværksdækning.

Hvordan laver jeg en markering på billedet på mobiltelefonen?

Man trykker på billedet, efter man har trykket udfør. Herefter vil billedet åbne i stort på telefonen, og der er nu mulighed for at tegne på det med fingeren. Ved tryk på tilbage-knappen kan man slette den sidst udførte streg. Når man er færdig med at redigere billedet, trykkes på gem, og det nye billede vil blive gemt i rapporten. 

Hvordan opretter jeg en ny sag på telefonen?

Ved at trykke på menuknappen på telefonen når QReport er aktiveret, her får man mulighed for at lave nogle ændringer. En af disse ændringer er “Tilføj Sag”. Ved tryk herpå kan man omgående oprette en ny sag.

Hvis man mister sin telefon, er det så muligt for andre at se, hvad der er skrevet i rapporterne?

Nej, kun for de projekter, der ikke var synkroniserede, inden man mistede telefonen. Vi anbefaler derfor, at man rutinemæssigt synkroniserer, når man afslutter inspektionen eller når man har WiFi-adgang. Bedst er at synkronisere online, hvis man har dataabonnement hos sin mobiludbyder. Man har selvfølgelig altid adgang til sine rapporter via QMaster

Hvordan opretter jeg et nyt rum på telefonen?

I hver menu er der et lille “+”-ikon, som man trykker på, hvis man vil tilføje en betegnelse for et rum, en arbejdsopgave, en ansvarlig opgaveløser eller andet. Tilføjelserne gælder kun det enkelte projekt, man er ved at inspicere – alle andre projekter, der bruger samme skabelon, ændres ikke. 

Hvordan tager jeg et forsidebillede til rapporten?

Forsidebilledet tages normalt inden første inspektion ved at trykke under “Forsidebillede” på første side af projektet. Hvis man vil ændre forsidebilledet, kan man til enhver tid gøre det samme sted. Forsidebilledet ændres først i rapporterne, når der er synkroniseret.

Ofte stillede spørgsmål - QReport online: (PC/Mac):

Hvordan får jeg opsat menuerne, så de er ens på alle projekter?

I programmet QReport kan man under punktet “Skabeloner” designe menuerne for de typer af inspektioner, man vil foretage. Vi har valgt at kalde dem skabeloner, da de kan passe til mange forskellige projekter, og stadig give samme struktur på både inspektionen og rapporterne, så man opnår ensartethed i begge dele. Når man ændrer i skabelonen, vil det påvirke alle fremtidige projekter, der oprettes med denne skabelon. Man kan også redigere i inspektionen for et enkelt projekt – f.eks. tilføje menupunkter – som udelukkende gælder dette ene projekt. Husk at synkronisere telefonen bagefter, så ændringerne kommer med ud til næste inspektion. 

Kan jeg lægge samme opsætning ind på forskellige telefoner?

Ja, når man trykker ”gem” efter at have designet en skabelon, har alle devices i virksomheden/afdelingen adgang til en kopi at denne. 

Kan jeg gemme flere opsætninger?

Ja, man gør som beskrevet ovenfor, dog med et andet filnavn.

Hvordan får man sit eget logo lagt ind i rapporten som standard?

Når man redigerer skabeloner i QReport, er der mulighed for at tilføje logoer, særlige farver osv. til rapporterne. Det er også muligt at udskifte logoet for en enkelt rapport – f.eks. til en specifik kunde eller rapportmodtager. 

Hvorfor ligner QReport online ikke den der er vist i brugermanualen?

Vi har lavet QReport til først og fremmest at køre i Google Chrome-browseren, men den fungerer også fint i Safari, Firefox, Opera m. fl. Vi ved, at mange oplever problemer med Internet Explorer, så vi anbefaler, at man altid kører Chrome, som både er gratis og nem at downloade.

Hvorfor forsvinder noget af teksten på forsiden?

Der er en begrænsning på forsiden på 1000 tegn. Man kan tilkøbe et tillægsmodul, så det er muligt at tilføje flere sider, før den endelige rapport starter.

Ofte stillede spørgsmål toolCHECK (PC/Mac):

Kræver toolCHECK, at man er online på telefonen?

toolCHECK kræver, at man kan kommunikere med serveren, for at man kan checke grejet ind og ud, få adgang til den nuværende bruger osv. Man kan både være online via mobilt bredbånd eller via WiFi. 

Kontakt os

miracle-logo1

 

Miracle Q-Inspect A/S
Skanderborgvej 232
8260 Viby J

+45 5144 3044

 

Download QReport

Googleplay
app-store

 

Download toolCHECK

Googleplay
app-store

Sociale medier